10 kérdés, amit érdemes átgondolni, ha szeretnél egy weboldalt!

1.) Milyen látogatókat szeretnél a weboldaladra hozni (nemük, életkoruk, érdeklődési körük, látogatók forrása stb.)?
Ez a kérdés segít abban, hogy képet kapjunk arról, milyen arculatra és funkcionális megvalósításra  lesz szükség.

2.) Nevezz meg legalább három konkurenst, és mondd meg, miben különbözöl tőlük!

Az interneten a legtöbb kulcsszóra óriási a verseny, a vállalkozásoknak kűzdeniük kell a látogatókért. A tömegből csak úgy lehet kitűnni, ha valami pluszt adunk, és ez a weboldalakra is igaz.

3.) Mit szeretnél elérni a látogatóktól a weblapodon?
Nézegethet naponta több száz ember is egy webáruházat, ha senki sem rendel. Hiába töltjük fel a webshopot tartalommal, ha nem iratkoznak fel a hírlevelünkre, ezáltal nem ér célba a marketing.

4.) Milyen összeget szánsz a weboldal/webshop elkészítésére valamint meddig szeretnéd azt?

Egy weboldal elkészítése során a kiadások nem csak magát a weboldal fejlesztését jelentik, hanem egy sor más költséggel is számolni kell, mint pl. fotózás, szövegírás … stb. Jó ha tisztában vagyunk a rendelkezésre álló anyagi kerettel, mert ennek tudatában pontosabban tudjuk beosztani mire mekkora összeget lehet fordítani. A határidők lefektetése a megrendelő és a fejlesztő részéről is fontos. Egy weboldal fejlesztése során mindkét félre hárulnak feladatok, amelyeknek időre el kell készülniük a határidők pontos betartása érdekében.

5.) Milyen funkciókat szeretnél a weboldaladon?

Szükség van-e kapcsolatfelvételi űrlapra, képgalériára, esetleg videók megjelenítésére? Más igényei vannak egy kisvállalkozásnak és egy online magazinnak vagy esetleg egy nagy múltú cégnek. Éppen ezért érdemes elgondolkozni azon, hogy milyen funkciókra lesz szükség az adott weblap elkészítése előtt. Fontos tudni, hogy a kevesebb, néha több.

6.) Sorolj fel három olyan weboldalt / webshopot, amely tetszik és fogalmazd meg miért!

Könnyebb feltérképezni a megrendelő igényeit, ízlését, ha arról konkrét elképzelése van.

7.) Van már elképzelés, hogy milyen legyen a weblap / webshop arculata, design-ja?

Képzeljük el a helyzetet, hogy megtervezek egy hupikék weboldalt, viszont a logó/embléma piros.

8.) Ki lesz a kapcsolattartó a webes projekt lebonyolítása során, akihez fordulhatok, ha kérdésem van?

Nem probléma, ha az ügyfél részéről több embernek van elképzelése a weboldallal kapcsolatban, viszont célszerű lehet egy embert kijelölni erre a célre a későbbi félreértések elkerülése végett.

9.) Van olyan, amit semmiképpen nem szeretnél látni az oldalon?

Fontos letisztázni már rögtön az elején, hogy mi az amit biztosan el szeretnél kerülni a weblapodon. Itt például színekre/képekre érdemes gondolni.

10.) Ki fogja az átadás után rendszeresen frissíteni/karbantartani a weboldalt és mennyi ideje lesz rá?

Ez a weboldal típusától is függ, például egy fórumnak/online magazinnak naponta kell frissűlnie, egy webáruháznak nagyjából hetente, de legalább termékpaletta változás során, addig egy céges weblapnak elég pár havonta frissülnie.

Fontos, hogy az ügyfél már a munka megkezdése előtt tisztában legyen azzal, hogy a megrendelt weboldal karbantartása, frissítése a későbbiekben milyen mennyiségű humán erőforrást, időt és pénz igényel majd. Természetes, hogy szükség esetén vállalom a weboldal karbantartását/frissítését, de ennek ügyfél felé költség vonzatai vannak, amelyeket megtalálsz részletesen az oldalamon az “ÁRAIM” oldal alatt.

Keresőmotor optimalizáció fontossága.

keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A SEO különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés,[ újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében.

A SEO-k rövidítés a keresőoptimalizálókra (angolul search engine optimizers) is vonatkozhat, akik a keresőoptimalizálást elvégzik. A keresőoptimalizálók a SEO-t mind külön projektként, mint egy marketingkampány részeként is szolgáltathatják. A SEO taktikák a weblap fejlesztésébe és dizájnolásába is beépíthetők. A keresőbarát kifejezés az olyan CMS-ekre, weboldalakra, menükre, képekre, videókra, online boltokra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptimalizálás folyamatát.

Fontos megjegyezni, hogy habár a kereső cégek maguk is támogatják a SEO azon formáját, ami segíti az oldalak sikeres feltérképezését, de számos keresést befolyásoló tényező üzleti titok. Így sok esetben a SEO munka megfigyelésre, statisztikákra és ezekből levont következtetésekre szorítkozik, nem pedig a vállalatok által megadott hivatalos ismeretanyagra. Ennek következménye az is, hogy folyamatban lévő fejlesztések visszacsatolási hiánya miatt egyes közvetetten bizonyított működési mechanizmusok nem biztos hogy érvényesek lesznek évek múlva is. A keresőoptimalizáció területén szükséges a folyamatos kutatások és vizsgálatok végrehajtása és figyelemmel követése. Vannak azonban régi, jól bevált alap szabályok, amiket mindenképpen érdemes betartani a keresőoptimalizálásban.[

Miért fontos a weboldal megjelenése mobiltelefonon is?

A kérdésre a válasz roppant egyszerű. Rohanó világban élünk, ahol nem cipeljük magunkkal mindenhova a számítógépet/laptopot. Telefon viszont mindig van nálunk, ami nagyrészt internetezésre alkalmas, ezért főként a mobilunkat használjuk böngészésre (is). Sok mindent árulhat el az, hogy egy weboldal fel van-e készítve modern internethasználatra, mint például a cég komolysága valamint naprakészsége. Mert elvégre te sem szívesen vásárolnál egy webshop-ból, aminek a design-ja lemaradt valahol a 2000-es évek elején, nem elég reszponzív, vagy éppen egy örökkévalóság, mire betölt. Éppen ezért érdemes lehet a weblapot bizonyos időközönként frissíteni, valamint karbantartani. Éppen ezért készítem el az összes weboldalamat úgy, hogy fel legyen készítve a mobilos világra.